Ne érd be az “elég jóval”

Írj jóból kiválót!

34 lépés a Siker felé

Ellenörző lista a szuper marketing szövegíráshoz

– Vállalkozóknak

– Marketingeseknek

– Szövegíróknak

– Értékesítőknek

– Hirdetési fiók kezelőknek

 

 

ez egy olyan lépésről lépésre lista, amit tégy magad elé, és menj végig a szövegeden vele. Lépésről lépésre

3

Mielőtt írni kezdesz…

Tudom, hogy nem szívesen kezdesz így, de hidd el, hogy megéri. Az első lépés ezeknek az előkészületeknek az elvégzése legyen!

1/Írd össze az előnyöket

2/Azonosítsd be a legnagyobb előnyt

3/Azonosítsd be a domináns érzelmet, amire hatni akarsz. Ez lehet pozitív és negatív is.

4/Azonosítsd be a valós problémáját, és/vagy vágyát a piacodnak

5/Azonosítsd be a piacod legfontosabb kifogásait, ellenérzéseit, rossz tapasztalatait. Azokat is amiket sosem mondanak el.(nem könnyű)

6/Találd ki, hogy milyen garanciát tudsz adni.

7/Válaszd ki, hogy milyen modell alapján építed fel a szöveged. Az AIDA (majdnem) mindig beválik. 

Tárgymező

Ez a szöveged reklámja. Ha nem elég erős, akkor nem nyitják meg a szöveged.

8/Ki a levél küldője? Te magad? A projekt? A specialista? A cég?

9/Írtál legalább 5-10 tárgymezőt? (De minimum 3-at 🙂 )

10/Ellenőrizd, hogy a tárgymező maximálisan szolgálja-e a megnyitást?

11/A két győztes címsort A/B teszteld

Szövegtörzs

Ebben írod meg a lényeget. Támaszkodj a kiválasztott modellre a vázlat elkészítésénél. A marketing szövegírás ilyen műfaj

12/Megfelelő a megszólítás? Én általában keresztnéven szólítom az ügyfeleimet.

13/Ki írta alá? Elég erős? Építesz vele személyes márkát?

14/Az első bekezdés….Az első mondat….hát ezt bátran töröld ki a fenébe és írj sokkal jobbat. Rengeteget dolgozom az anyaggal. Itt ne vérezzen el a munkád. Ha nem elég erős az első mondat, az első bekezdés, akkor nem olvassák tovább. Itt nem lehetsz elég szigorú magaddal

15/A legnagyobb előnnyel, vagy érzelemmel kezdted?

16/A “probléma————-megoldás” útvonal elég logikus? Frappáns? Erős? Ütős?

17/Minden a vevőről szól? Ami a termékről, rólad, esetleg a cégről, azt gondold át újra. 

18/Minden legyen a lehető legkonkrétabb. Nem sok, hanem 87. Semmi ne legyen általános. 

Képek

Egy kép többet mond ezer szónál. Na jó. De ha esetleg mást mond a kép, mint amit Te szeretnél mondani? A képeknek is a marketing szövegírást kell szolgálniuk

19/A kép a bal oldalon legyen

20/Ha van a képen arc, akkor az a szöveg lényeges része fele nézzen. 

21/Biztosan kell minden kép? Nem viszi el a fókuszt? (Ebbe a hibába én is könnyen beleesem. Én is nehezen szabadulok meg egy képtől, ha megtetszett. Pedig ez nem szépségverseny) Ha ragaszkodsz a képhez – de túl “sok” akkor  – tedd hátra, tegyél rá fedőréteget, halványítsd el, stb. De inkább dobd ki azokat a képeket amik megakasztják az olvasási folyamatot.

Ügyfél vélemények

Konkrét adatokkal, névvel, esetleg képpel vállalt ügyfél vélemények nagyon hasznosak. Főleg ha konkrét akadályokat, félelmeket oszlatnak el.

22/Szerkeszd át, fogalmazd át az ügyfélvéleményeket, hogy konkrétak legyenek.

23/Csoportosítsd az ügyfél véleményeket aszerint, hogy milyen kifogást kezelnek. Ennek megfelelő helyre tedd be őket.

Call To Action (CTA)

Van konkrét célja a levelednek, szövegednek? Legyen. És a CTA-nak ezt kell szolgálnia. Ezért marketingezel. És ezért írsz jó szöveget

24/A cselekvésre felhívás (gomb) elég feltűnő, elég egyértelmű, elég határozott? (Tudod: “Hívd most!”)

25/Le van írva, hogy mit kell tenni?

26/Le van írva, hogy mi fog történni ha rákattint?

Nagy levegő. Most jönnek a kemény dolgok! 

Most rövidítünk, törlünk. Ami nem segíti a konverziót, az gátolja azt. Elő a metszőollókat

27/Első ránézés: Megfelelően tagolt – címsor, rövid bekezdés – a szöveg?

28/Törölj ki minden szót, minden mondatot, minden bekezdést, ami nem segíti a konverziót. A kevesebb több!!!

29/A hosszú szavakat, mondatokat, bekezdéseket rövidítsd le. 

30/Nyomtasd kis és hangosan olvasd fel! Most is jó? 

31/Tovább: megértené egy ötödikes? Ez nagyon nagyon fontos. Nem azért mert hülyékkel van dolgunk, hanem mert felületesen fogják olvasni. És ha nem értik meg, nem fogadják be, akkor vesztettél.

32/Minden mondat, bekezdés után megkérdezem: “és akkor mi van?” És meg is válaszolom: “akkor az van, hogy…” Benne van ez a szövegben?

33/A hajtás feletti terület elég erős?

34/Kiállja a szöveg a “szken próbát”? Ezen azt értem, hogyha csak átfutom a szememmel az anyagot, akkor is átjön a lényeg?

Mikor használd?

Ha sales oldalt írsz

A weboldalad szövegeihez

Hírdetésekhez

Ha ajánlatot írsz

Hírlevelekhez

Bejegyzésekhez

Végül

Azt javaslom…

…hogy nyomtasd ki ezt a szöveget, és tedd magad elé amikor írod a szövegeidet. Őszinte leszek: nem fogod az összes pontját megcsinálni. De törekedj arra, hogy minél többet megvalósíts, és észre fogod venni, hogy egyre jobban működnek a szövegeid. 

Végezetül egy kis érdekesség: Arra törekedtem ezzel a listával, hogy a lehető legteljesebb legyen. Ez nem egy hagyományos cikk, vagy sales oldal, hanem inkább egy kéziszerszám. Az első verziómban kb 60 pontból állt a lista. De leszűkítettem 34 pontra, mert így hasznosabb. A kevesebb itt is több. 

HOVA KÜLDJEM A VIDEÓT?

Bármikor meg tudod nézni. Akár többször is.

 

 

You have Successfully Subscribed!