Ne érd be az “elég jóval”
Írj jóból kiválót!
34 lépés a Siker felé
Ellenörző lista a szuper marketing szövegíráshoz
– Vállalkozóknak
– Marketingeseknek
– Szövegíróknak
– Értékesítőknek
– Hirdetési fiók kezelőknek
ez egy olyan lépésről lépésre lista, amit tégy magad elé, és menj végig a szövegeden vele. Lépésről lépésre
Mielőtt írni kezdesz…
Tudom, hogy nem szívesen kezdesz így, de hidd el, hogy megéri. Az első lépés ezeknek az előkészületeknek az elvégzése legyen!
1/Írd össze az előnyöket
2/Azonosítsd be a legnagyobb előnyt
3/Azonosítsd be a domináns érzelmet, amire hatni akarsz. Ez lehet pozitív és negatív is.
4/Azonosítsd be a valós problémáját, és/vagy vágyát a piacodnak
5/Azonosítsd be a piacod legfontosabb kifogásait, ellenérzéseit, rossz tapasztalatait. Azokat is amiket sosem mondanak el.(nem könnyű)
6/Találd ki, hogy milyen garanciát tudsz adni.
7/Válaszd ki, hogy milyen modell alapján építed fel a szöveged. Az AIDA (majdnem) mindig beválik.
Tárgymező
Ez a szöveged reklámja. Ha nem elég erős, akkor nem nyitják meg a szöveged.
8/Ki a levél küldője? Te magad? A projekt? A specialista? A cég?
9/Írtál legalább 5-10 tárgymezőt? (De minimum 3-at 🙂 )
10/Ellenőrizd, hogy a tárgymező maximálisan szolgálja-e a megnyitást?
11/A két győztes címsort A/B teszteld
Szövegtörzs
Ebben írod meg a lényeget. Támaszkodj a kiválasztott modellre a vázlat elkészítésénél. A marketing szövegírás ilyen műfaj
12/Megfelelő a megszólítás? Én általában keresztnéven szólítom az ügyfeleimet.
13/Ki írta alá? Elég erős? Építesz vele személyes márkát?
14/Az első bekezdés….Az első mondat….hát ezt bátran töröld ki a fenébe és írj sokkal jobbat. Rengeteget dolgozom az anyaggal. Itt ne vérezzen el a munkád. Ha nem elég erős az első mondat, az első bekezdés, akkor nem olvassák tovább. Itt nem lehetsz elég szigorú magaddal
15/A legnagyobb előnnyel, vagy érzelemmel kezdted?
16/A “probléma————-megoldás” útvonal elég logikus? Frappáns? Erős? Ütős?
17/Minden a vevőről szól? Ami a termékről, rólad, esetleg a cégről, azt gondold át újra.
18/Minden legyen a lehető legkonkrétabb. Nem sok, hanem 87. Semmi ne legyen általános.
Képek
Egy kép többet mond ezer szónál. Na jó. De ha esetleg mást mond a kép, mint amit Te szeretnél mondani? A képeknek is a marketing szövegírást kell szolgálniuk
19/A kép a bal oldalon legyen
20/Ha van a képen arc, akkor az a szöveg lényeges része fele nézzen.
21/Biztosan kell minden kép? Nem viszi el a fókuszt? (Ebbe a hibába én is könnyen beleesem. Én is nehezen szabadulok meg egy képtől, ha megtetszett. Pedig ez nem szépségverseny) Ha ragaszkodsz a képhez – de túl “sok” akkor – tedd hátra, tegyél rá fedőréteget, halványítsd el, stb. De inkább dobd ki azokat a képeket amik megakasztják az olvasási folyamatot.
Ügyfél vélemények
Konkrét adatokkal, névvel, esetleg képpel vállalt ügyfél vélemények nagyon hasznosak. Főleg ha konkrét akadályokat, félelmeket oszlatnak el.
22/Szerkeszd át, fogalmazd át az ügyfélvéleményeket, hogy konkrétak legyenek.
23/Csoportosítsd az ügyfél véleményeket aszerint, hogy milyen kifogást kezelnek. Ennek megfelelő helyre tedd be őket.
Call To Action (CTA)
Van konkrét célja a levelednek, szövegednek? Legyen. És a CTA-nak ezt kell szolgálnia. Ezért marketingezel. És ezért írsz jó szöveget
24/A cselekvésre felhívás (gomb) elég feltűnő, elég egyértelmű, elég határozott? (Tudod: “Hívd most!”)
25/Le van írva, hogy mit kell tenni?
26/Le van írva, hogy mi fog történni ha rákattint?
Nagy levegő. Most jönnek a kemény dolgok!
Most rövidítünk, törlünk. Ami nem segíti a konverziót, az gátolja azt. Elő a metszőollókat
27/Első ránézés: Megfelelően tagolt – címsor, rövid bekezdés – a szöveg?
28/Törölj ki minden szót, minden mondatot, minden bekezdést, ami nem segíti a konverziót. A kevesebb több!!!
29/A hosszú szavakat, mondatokat, bekezdéseket rövidítsd le.
30/Nyomtasd kis és hangosan olvasd fel! Most is jó?
31/Tovább: megértené egy ötödikes? Ez nagyon nagyon fontos. Nem azért mert hülyékkel van dolgunk, hanem mert felületesen fogják olvasni. És ha nem értik meg, nem fogadják be, akkor vesztettél.
32/Minden mondat, bekezdés után megkérdezem: “és akkor mi van?” És meg is válaszolom: “akkor az van, hogy…” Benne van ez a szövegben?
33/A hajtás feletti terület elég erős?
34/Kiállja a szöveg a “szken próbát”? Ezen azt értem, hogyha csak átfutom a szememmel az anyagot, akkor is átjön a lényeg?
Mikor használd?
Ha sales oldalt írsz
A weboldalad szövegeihez
Hírdetésekhez
Ha ajánlatot írsz
Hírlevelekhez
Bejegyzésekhez
Végül
Azt javaslom…
…hogy nyomtasd ki ezt a szöveget, és tedd magad elé amikor írod a szövegeidet. Őszinte leszek: nem fogod az összes pontját megcsinálni. De törekedj arra, hogy minél többet megvalósíts, és észre fogod venni, hogy egyre jobban működnek a szövegeid.
Végezetül egy kis érdekesség: Arra törekedtem ezzel a listával, hogy a lehető legteljesebb legyen. Ez nem egy hagyományos cikk, vagy sales oldal, hanem inkább egy kéziszerszám. Az első verziómban kb 60 pontból állt a lista. De leszűkítettem 34 pontra, mert így hasznosabb. A kevesebb itt is több.